Kulturen Urkunden Ursprunget och upphovsrätten kungabloggen

Som en dröm kommer din sömn och kysser en morgondag.jpg

Att träna är bland de bästa metoderna mot sömnlöshet, dels den fysiska träningen men självfallet ska man heller inte glömma bort att träna det man är dålig på om man sover dåligt, dvs att slappna av mentalt och finna orsakerna till den dåliga sömnen varför inte via t.ex. KBT? Många menar att träning kan göra sömnen effektivare, dvs mer kvalitetssömn på samma tid och vem vill väl säga nej till det? Styrketräning kan vara ett bra sätt att träna på för den med kort om tid som därför ändå behöver en ordentlig fysisk genomkörare, tänk bara på att ta det lugnt i början.

Att Hjärnan krymper av för lite sömn kan ha flera orsaker. Forskningen har visat att sömnderivering kan vara både bra och dåligt, en kort tid utan sömn kan tvärtemot vad man kanske vill tro vara  bra och ha en antidepressiv effekt för en del, dock inte alla. Men en längre tid med för lite sömn gör att majoriteten blir mer och mer korkade, den kognitiva förmåga sjunker helt enkelt och till slut kommer du att börja drömma som vaken på dagen, fast då kallad drömmarna hallucinationer och det är absolut inget att rekommendera, personer som t.ex. använt metamfetamin en längre tid kan ganska snabbt nå tillstånd som är väldigt närbesläktade med schizofreni, enligt en del undersökningar så kan ADHD till viss del vara förknippat  med för lite sömn. Concerta verkar dessutom förbättra sömnen. ADHD Tips.

Forskningen har också visat att för lite sömn (vilket vanligen beror på för mycket stress) leder till att man lättare går upp i  vikt på grund  av att äta har en klart avstressande effekt på kroppen, andra hävdar att det beror på ghrelin, oavsett vad det beror på så kommer en större övervikt ofta att leda till en sämre sömn och här finns det all anledning att varna för en cirkel som kan vara svår att komma ur, då det känns deppigt och sunkigt att bli fetare och fetare vilket lätt kan leda fram till det där extra-onödiga ätandet, nu igen! -Så sitter man här med kakan i handen och allt känns bra igen för en mycket mycket kort stund. BDNF har en stor betydelse.

Kungabloggen den heliga.gif

Tänk Kooperativt – Do-Mus & Konsumganget!

I tidevarv med allt intensivare tal om religioner och annat är det viktigt att att inte låta guds-grubblerierna gå för långt utan och därmed riskera att bli blind för onanin eller samlagets välgörande effekter! -Idka lite samlag eller runka när andan faller på, för som mamma och pappa en gång visade i praktisk handling – det är skönt att knulla – och det var kanske så du kom till. – Seså i säng nu!  Den Svenska kungabloggen rekommenderar varmt att onanera regelbundet om det känns lämpligt.

Att ta en bild och göra om den för sin egna reklam är kanske inte helt lyckat om man komplett saknar uppdatering i  verkligheten, eller hur..

Konsten att Sova Kungligt ligger i att bädda bra

Vi behöver alla Boota oss så därför blir det Urbota inskränkt med för lite sömn.

Kommentarer till: "Dröm om Fet Sömn du Stressade" (2)

  1. Sara Sömnblogg sa:

    Jag garanterar att man blir både korkad och tjock av för lite sömn. Och otrevlig. Och ledsen. Och tråkig. Man blir allt som är lessamt för sig själv och sin omgivning. Sover man däremot sina timmar blir man smart, social och kreativ. Jag har testat och dokumenterat detta så jag är övertygad.Se sarassomn.blogg.se

  2. Javisst är det så!Vi är nog ganska många som testat på det hela ofrivilligt. Men visst är sömnen grunden till den friska hela människan.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: