Kulturen Urkunden Ursprunget och upphovsrätten kungabloggen

 

-Ja, det gick snabbt!

CIgaretter och gammal söndermöglad spaghetti ger jag inte mycket för. Jag  har testat bägge och haft ett fat med spaghetti frame några dagar på bordet, till en gnällig flickväns stora irritation, efter att hon gnällt om det i en halvtimma så beslöt jag att inte ta bort spaghettina som låg i sin halvdjupa skål, tvärtom, de fick vatten några gånger i veckan och till slut växte det upp en ganska fin och jämt behårad grön mögelsvamp.

Efter en tid kom även en brun och vad som kunde vara svartmögel (kan iofs vara grön och brunmöglet som parat sig misstänker jag men ingen expert var på plats för att konfirmera misstankarna) Flickvännen var inte sjusärdeles imponerad må jag tillstå. Inte heller blev det bättre efter att jag gav mögelknippet ett namn: Gröntilda.

dö droger
drog döden

Cigarretter är mycket värre och det måste väl i all enkel faktaupplysning också kunna få sägas att det nog tillhör de droger som utövar värst skadeverkan tillsammans med alkohol och överdriven matkonsumption parat med soffpotatisleverne.  Så fram med ciggpaketen verkan på paketen: Konsekvensreklam borde vara en av de mest självklaraste alternativen – Vad orsakar skiten (aftonbladet) Det vill jag veta, samt om den reklamen fungerar.Grannländerna verkar redan vara klara med besluten och kommer att införa bilder på cigarettpaketen och vad kan egentligen vara fel med det? I England verkar redan en del vara infört. (AB)

 

Men så här när man redan dött känns det lite mer likgiltigt, men visst är jag stolt över den gröna blommans liv och den där helt oväntade spagethiblommingen, så kom ihåg det nu barn att även spaghettin kan blomma om den bara vattnas regelbundet.

 

 

 

 

 

Kommentera

Etikettmoln

